– Kattogó külső- vagy belső merevlemez esetén nagy valószínűséggel mechanikai hibáról beszélhetünk, aminek az oka leesés, ütődés, vagy egyszerűen az eszköz elhasználódása, gyártási hibája lehet. Az ütemes kattogást az okozza, hogy a merevlemez belsejében lévő író-olvasó fejszerelvény folyamatosan pásztázza az adatterületet, de nem talál értékelhető adatokat. Ez főként a fejszerelvény sérülése vagy hibája, hibás szektorok, sérült lemeztányér vagy elektronikai hiba miatt fordulhat elő.
Az adatmentést laborban, tiszta térben, az eszközt megbontva fejszerelvény- vagy lemeztányér átemeléssel, elektronikai- és szoftveres módosításokkal végezzük a legtöbb esetben.
– Nem észlelhető külső merevlemez esetén, ha halljuk működni az eszközt, akkor a kattogó merevlemeznél ismertetett hibák valamelyike, illetve egyéb szoftveres problémák fordulhatnak elő. Ha teljesen hangtalan az eszköz, akkor elektronikai hibával, illetve a forgató motor megszorulásával állhatunk szemben.
Az esetek egy részében megbontás nélkül menthetőek az adatok, nagyobb eséllyel viszont laboros beavatkozás szükséges.
– Formázást ajánl sok esetben a számítógép, ha a pendrive vagy memóriakártya nem megfelelően működik. Nagyon fontos, hogy ne formázzuk le ilyenkor az eszközt, hanem leválasztás után juttassuk szakértő kezekbe. Ennél a hibajelenségnél jó eséllyel menthetőek az adatok, ám szakszerűtlen mentési kisérlettel akár végleg elérhetetlenné teheti fájljait.
Az adatmentést megfelelő, professzionális célhardverekkel és szoftverekkel végezzük.
– Meghajtóhibáról akkor beszélünk, ha az eszközt érzékeli a gép, de a meghajtók között nem jelenik meg a pendrive vagy memóriakártya betűjele, illetve hibás méretű, vagy üres kötetként szerepel ott. Ezt okozhatja a partíciós tábla hibája, illetve egyéb szoftver- vagy hardverprobléma. A hozzá nem értő mentési kísérlet ebben az esetben is helyreállíthatatlan hibákhoz vezethet.
– Nem észlelhető pendrive vagy memóriakártya esetén minden bizonnyal fizikailag sérült vagy chip-hibás eszközzel állunk szemben.
Bármilyen is legyen a pendrive vagy memóriakártya állapota, nálunk jó kezekben van. Súlyosan sérült, megégett, kettétört eszközről is több ízben hajtottunk már végre sikeres mentést.
– Formázást ajánl sok esetben a számítógép, ha az SSD – a fent leírt pendrive esetéhez hasonlóan – nem megfelelően működik. Nagyon fontos, hogy ne formázzuk le ilyenkor az eszközt, hanem leválasztás után juttassuk szakértő kezekbe. Ennél a hibajelenségnél jó eséllyel menthetőek az adatok, ám szakszerűtlen mentési kisérlettel akár végleg elérhetetlenné teheti fájljait.
Az adatmentést megfelelő, professzionális célhardverekkel és szoftverekkel végezzük.
– Meghajtóhibáról akkor beszélünk, ha az eszközt érzékeli a gép, de a meghajtók között nem jelenik meg az SSD betűjele, illetve hibás méretű, vagy üres kötetként szerepel ott. Ezt okozhatja a partíciós tábla hibája, illetve egyéb szoftver- vagy hardverprobléma. A hozzá nem értő mentési kísérlet ebben az esetben is helyreállíthatatlan hibákhoz vezethet.
– Nem észlelhető SSD esetén minden bizonnyal fizikailag sérült vagy chip-hibás eszközzel állunk szemben.
Bármilyen is legyen az SSD állapota, nálunk jó kezekben van. Súlyosan sérült, megégett, kettétört eszközről is több ízben hajtottunk már végre sikeres mentést.
– Sikertelen szoftverfrissítés a legtöbb esetben ahhoz vezet, hogy működésképtelenné válik a készülék, így az adatokhoz sem lehet hozzáférni. Az esetek nagyobbik részében szakszerű beavatkozással menthetőek az adatok, legyen az fotó, névjegyzék, üzenet, vagy egyéb, a készüléken tárolt fájl.
– Leesett, összetört mobiltelefon vagy tablet adatait szintén megmentjük, legyen akár összetört kijelző, sérült alaplap vagy bármi más probélma.
– Elázott, beázott eszköz adatmentése sok esetben összetett feladat, ám laborunk felkészült ezekre az esetekre is, és rendszerint hajtunk végre 100%-os mentést ilyen készülékekről is.
– Bootloop-os eszköz adatmentése a legtöbb esetben kivitelezhető. A sikeresség valószínűsége függ a a meghibásodás okától, és az adott készüléktípustól.
– Nem kapcsol be a mobiltelefon vagy tablet, ha nem veszi fel a töltést, hibás az akkumulátor, vagy szoftverprobléma merül fel. Hibafeltárás után cégünk elvégzi az adatmentést.